2011-01-03

Annars då?

När jag inte varit på min toalett på några dagar luktar hela badrummet skit. Är inte det ganska ironiskt? HEHE. Något är skumt med avloppet. 

Aja, jag kommer fan aldrig kunna somna ikväll. Är alldeles för pigg, sov till 12, eller halvsov. Ni vet när man vaknar och tänker "Somna jag om, åhfan". Drömde att jag hade en bebis, som blev en fågel (eller råtta, minns inte exakt) Vet att jag hellre ville ha bebisen, kanske därför fågelråttan dog helt plötsligt, och jag grina som ett barn. Det dåliga samvetet har spökat hela dagen. 

Fast jag var duktig idag som gick ner till jobbet och inventerade några tändstift så jag kan smita till IKEA imorrn efter kursen på YAMAHA i Farsta. Oh Yeah. Har skrivit en jävligt lång lista på vad jag behöver. Med en svart tjock spritpenna så imorgon kommer jag inte kunna se ens vad jag skrivit... Pennor, borde jag skriva upp iaf.

Jag ska börja sticka, eller virka har jag kommit på också. Folk tycker jag är olugn och inte kan sitta still. Sanningens ord. Det har jag vetat länge, och personer i min omgivning. Jag är ganska sprallig, rastlös och aningen hyper. (3 synonymer i en meningen). Så om någon vill ha ett par raggsockor eller en halsduk är det bara att maila mig på jaggörminaegnaklä[email protected]. När jag var yngre, innan datorn fanns (typ... så gammal är jag inte). Men innan jag kunde behärska datorn och facebook inte fanns hade jag alltid 100 projekt för mig. Det var kul, jag älskar att ha 100 bollar i luften, det är då jag trivs och gör saker. När det är för lugnt blir jag nedstämd, slö och orkar inte ta tag i något. Det är lite konstigt kanske, men jag funkar så. Jag ska börja med en jävla massa saker, men först ska jag virka mig en duk. Som sen mina barnbarn kan ärva och stolt visa upp för sina barn. Och de för deras osv osv. 

Nu ska jag lägga mig och läsa lite bok, försöka komma tillbaka in i en bok jag redan börjat med. Det kommer inte bli lätt. Men det går nog. 


Mina älsklingar på jobbet gillar att jag är svag och försvarslös. De lyfter gärna ner mig i en kartong och lyfter mig 1,5m upp. Jag tog det mogna beslutet att inte göra något fysiskt tillbaka, jag bryter ner de psykiskt istället. Det är roligare och innebär mindre skada för mig.


Puss på er underbara varelser!
Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.