2011-01-11

Tidagens ångest

Jag får sådan ångest! Vilken blogg man än går in på eller vem man än pratar med så har alla börjat äta nyttigare, träna eller något annat otroligt bra. MEN JAG DÅ? Jag har inte ens gett upp rökningen, jag sitter ner alldeles för mycket, jag har fortfarande svårt att sova och jag svär lika mycket som alltid. Det enda jag har ändrat på är att jag inte äter pizza och att jag ska försöka spara in pengar genom att inte äta ute varje dag. (Även om jag inte har betalat min lunch på snart ett halvår).
Men det är ju för att jag är snål, inte för att jag vill se bra ut till Beach 2011. Men jag antar att det är Nyårets baksida. 2011 ska firas in med ångest över mål man satt för sig själv, eller i mitt fall, avsaknaden av mål. 

Inte för att jag är direkt är angelägen om att få smalare midja, eller gå ner i vikt. Det vore ju bara sjukt. Men ändå. 


För övrigt är Tisdagar den värsta dagen på hela veckan. Jag kom inte igång på jobbet förens efter lunch ungefär. Då begravde jag mig i fakturor. Räkna, räkna, räkna. Jag ser decimaler när jag blundar.


Gjorde Kristofer sur på mig också. Helt otippat fick jag jävlas med någon utan att ha planerat det. Är rätt nöjd, ja. 



Jonas däremot hjälpte jag att mecka bil. Stod och sa "hämta hammare och spik?" tills han sympatigarva åt mig. Då gick jag. 



Jag gick tills jag kom fram till det sista av fikabrödet, som jag tryckte i mig så det smula på alla fakturor.


Den här Tisdagen kanske inte var så tokig ändå.
Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.