2010-09-13

Got to find a reason.

Nu börjar det bli riktigt lugnt på jobbet. Ingen som är ute med båt i detta väder, och ingen som orkar ta upp den heller. Jag är mitt inne i en liten viloperiod. Fast det blir inte mycket folk när båtarna ska upp heller, kom jag på.

Varför bloggar jag om det för? Jag ska ju försöka hålla en någorlunda trevlig blogg här, så skriver jag om jobbet.

Nej hurrnini. Jag har som sagt lovat chefen att sluta röka den 1a November. Jag har inte riktigt fattat vad jag gett mig in på, men det kommer inte funka om jag inte vill så jag peppar mig själv med anti-röknings propaganda hela dagarna. Jag funderar på att istället för att röka sätta in ca 200 spänn utöver det jag spar i månaden på ett sparkonto en gång i veckan. Det blir rätt mycket pengar tillslut. 

Påtal om pengar köpte jag en Trisslott idag. För en gångs skull, men det ska jag inte göra om på länge! Jag vann alltså inte, jag vinner aldrig något. Det är bara människor med bra karma som vinner tror jag, jag har ju inte ens bra tarmflora, så. 

Jag kan ju alltid sluta röka och köpa trisslotter för pengarna jag sparar in. Det må vara slöseri på pengar båda två enligt mig. Men trisslotten kan i varje fall betala tillbaka med något som är trevligare än döden. Har jag inte rätt så säg.
Postat i Allmänt | Comment (2) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: jenny

JAAA sluta röka sluta röka!!

2010-09-14 (12:26:48) www http://jennylindholm.blogg.se/

Postat av: emsan

Jag har slutat. Det har gått elva dagar. Vi får se hur det går ;) Jag tror på dig. Det är sååå 90-tal att röka. Puss

2010-09-16 (23:54:43)


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.