2010-09-27

Tallinn

Förlåt för min otroligt taskiga uppdatering här! Jag får bannemig ta och skärpa mig nu, jag vet inte varför jag ens ska ha en blogg om jag inte skriver i den. Så nej, nu får det vara slut med det. Att uppdatera dåligt alltså.

Men som jag skrev i nått inlägg tidigare var jag på kryssning till Tallinn i helgen. Den var sjukt kul och jag har då aldrig gjort bort mig så mycket under 48 timmar.

Situation 1: Vi har varit på båten en timme och vi är ursvultna. I restaurangen finns en stor tavla med alla maträtter. Jag går fram dit, där Denise och någon okänd kille står. Efter en stund utbrister jag (mitt jävla tourettesoffer): "Men det var ju fint här! Fast det luktar lite fitta.." i världens neutralaste ton. Efter det bubblat ur mig börjar både Denise och den främmande killen asgarva. Jag hann knappt fatta att jag sagt det. Tillslut står alla och garvar åt mig och jag blir illröd i ansiktet. Det språket är inte vad jag brukar använda bland folk, speciellt inte på en restaurang.

Situation 2: Ja, det blir värre. När vi ätit middag och är klara för att gå, försvinner resten av mina kompisar lite i förväg (jag måste dricka upp det sista av colan, trä på mig väskan, skjuta in stolen osv.) När jag är på väg ikapp dem så märker jag hur övriga matgäster garvar. Som alltid tror man att det är till en själv, vilket det oftast inte är. Men som en ren reflex tittar jag så allt sitter som det ska på mig. Vilket det inte gjorde, någon jävla stanns. Hela min kjol hade åkt upp. Hela min rumpa lyste av sin närvaro. Jag hade i och försig strumpbyxor, men väldigt tunna och genom skinliga sådana. Herregud. Vad är jag för en kvinna?

Och om inte det var nog hade vi glömt att betala notan! Så de stoppades oss vid dörren och vi blev tvungna att gå tillbaka, där fick jag panik igen. NEJ JAG VILL INTE GÅ TILLBAKA DIT. De som såg rumpan min ska i varje fall inte få nöjet att se mitt tomatröda antsikte. Det löste sig i varje fall och jag fick betala notan, och jag utbrister "Do you need my legitimäääätion?" ID hette det visst, aja, bjöd på den med.
Postat i Allmänt | Comment (5) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Alexandra

HAHHA! Fyfan vad klockrent! :) Jag gjorde samma sak på festen här hemma förra helgen, visade rumpan i tunna strumpbyxor.. Men det får man väl bjuda på! ;p

2010-09-27 (20:42:29) www http://www.brunetten.se

Postat av: Frida

hahah, visst känner man sig charmig :D. Ja man får ju det, vad spelar det för roll egentligen liksom :D

2010-09-27 (21:33:02)

Postat av: jenny

HAHAHA ASSÅ THIS IS WHY I LOVE YOU!!! önskar jag var med

2010-09-28 (10:39:48) www http://jennylindholm.blogg.se/

Postat av: Mekko!

Välkommen in till min blogg! Jag säljer massa olika saker i bloggen som ex , smycken , hårvårdsprodukter , kläder och skönhetsprodukter. Allt är skit billigt , gratis frakt och helt nytt. http://mekko.blogg.se

2010-09-28 (11:03:34) www http://mekko.blogg.se/

Postat av: Seb

HAHAHAHA Jag trodde fan jag skulle avlida av garv..=D

2010-09-28 (11:23:09)


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.