2010-10-25

kunder

Jag äter lunch just nu, för pengarna jag fick i dricks av en generös kund. Sånt gillar vi. Men det finns en hel del kunder som verkligen vet hur man går en på nerverna.

1. Kunden har alltid rätt heter det. Och de vet om det, men jag kan inte rå för att du inte kan backa med släp, och nej jag tänker inte ringa ner någon som kan. Men ställ gärna båten utanför grindarna, så får vi se om den står där dagen efter. I dont give a shit.

2. Om jag står i telefon är jag upptagen, antagligen med en kund som är i precis samma behov som du. Det hjälper inte att du höjer rösten, jag lyssnar ändå inte.

3. Om du ringer ner hit och söker någon, som dessvärre är upptagen i ett annat telefonsamtal, fråga inte mig hur lång tid det kommer ta. Jag har inte en jävla aning. Samma sak om personen är hemma och sjuk. Jag är tyvärr inte synsk.

4. Det kan vara charmigt en gång, men inte att du varje gång du ska handla nått frågar om din rabatt. Du vet att du skojar, jag vet att du skojar, men inte en jävel skrattar.

5. Bara för att jag är tjej så behöver vi inte "höra med någon" vad som gäller. Och bara för att jag är tjej är det inte okej att fälla snuskiga kommentarer. Jag dör en bit inombords när du önskar du var 30 år yngre.

6. Beställer du något och vill hämta ut det ett halvår senare kan du inte bli sur för att jag skickat tillbaka det. Hur ofta går du till Posten för att hämta ut paket som legat ett halvår? Du ska vara glad att jag inte faktuera dig.


Skulle kunna fortsätta ett tag till, men min lunch är över. Puss

Postat i Lunch | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: jl

HAHAHAH assåå vafan. Grinar lite också åt alla jävla muppar samtidigt som jag skrattar, herregud.

2010-10-25 (20:00:03) www http://jennylindholm.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.