2010-11-08

Varför?

När jag gick i typ 8an hade jag och min svensklärare en konversation. Jag fattar den fortfarande inte.

Jag: Varför?
Lärare: Därför.
Jag: Därför är inget svar.
Lärare: Varför är ingen fråga.

Jag kan fortfarande upprepa den konversationen för mig själv och undra vad han menade. Nu var det ju inte så att jag frågade "Varför" helt utan anledning men "Varför?" har väl alltid varit en fråga?
Postat i Allmänt | Comment (6) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Johanna Landegren

Jag blev snurrig. :O

men varför har ju alltid varit en fråga. :)

2010-11-08 (19:47:28)

Postat av: frida

jaa, men ellerhur. :D

2010-11-08 (20:15:49)

Postat av: emsan

VARFÖR sa han så?

Gubbjäkel :-D

2010-11-08 (23:11:35) www http://emeliebard.blogg.se/

Postat av: Felicia

han var säkert jättemossig och menade typ att ordet varför alltid måste hänga ihop med fler ord, typ som "då" eller fler ord, annars blir det för ospecifikt. Det är vad jag tror iaf! :D

2010-11-09 (01:12:15) www http://feliciasgallery.blogspot.com/

Postat av: frida

Ja, jag har funderat på det med. Det är antingen det, eller så tyckte han att jag ställde en jävligt dum fråga ej värd att svara på :D

2010-11-09 (08:39:00)

Postat av: Flu

Jag tror på ditt alternativ Frida, men en bättre fråga är, vem var läraren?

2010-11-10 (13:24:16)


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.