2010-11-26

Och med er, menar jag ni som får mig att må bra.

Godkväll kära läsare. Det är jag, Frida här igen. Jag skulle bara vilja önska alla en trevlig Fredag med mycket mys. Jag är inte arg längre, jag är på ett trött och bekvämt humör.
Jag brusar ibland upp mig för småsaker, för vad gör det egentligen att min lampa inte fungerar? Hur viktigt är det att min granne ska gilla mig? Jag har viktigare saker för mig. Egentligen är jag nog ganska lyckligt lottad här i livet. Eller jag är det. Jag har min egna lägenhet, jag har ett fast jobb, jag har personer som bryr sig om mig. Framför allt har jag människor som jag bryr mig om. Vad vore jag utan alla dessa människor som får mig att skratta eller gråta? Absolut ingenting, jag skulle inte haft något. Eller vad vore mitt jobb utan mina supermysiga kunder som ger mig en stor kram när de kommer eller skrattar åt mig när jag skojar med dem. Eller alla på verkstaden som har blivit som en familj. Gud vad min vardag skulle varit tråkig utan alla dessa guldkorn runt omkring mig. Då, kanske, skulle min lampa varit ett problem. Men om jag bara ser saker från rätt perspektiv, är nog ingenting dåligt i mitt liv. 

Bertil på mitt jobb vet jag undrar hur jag alltid kan vara så glad. Svaret är att ni gör mig glad. Alla som ger mig glädje, ger jag glädje tillbaks till. Jag gillar att gilla er, ni gör det så lätt dessutom. 





Jag och pappa åt pizza idag. Det var helt tyst där förutom vi som snacka ampire, volt, watt och säkringar. Det är kul att prata med pappa ibland. Han gör mig något smartare.
Postat i Allmänt | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: emsan

Pappor är bra att ha!



Puss på dig!

2010-11-26 (21:39:02) www http://emeliebard.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.