2010-12-22

Med risk för att låta tråkig.

Allt började med att jag satt och inventerade som vanligt på jobbet när jag fick en olustig känsla. En känsla jag kände igen så väl. Den spred sig ifrån magen upp till halsen. Jag knäppte upp byxknappen, kollade i spegeln så att det inte syntes för blotta ögat och hoppades innerligt att det skulle gå över med detta enkla knep. Men illamåendet satt som ett faktum långt nere i kroppen. Bara för det skulle det komma två kunder som ville ha en massa Volvo delar och efter att jag pekat ut alla filter frågade jag om det var bra så. "Nej, vi tänkte kolla runt lite" svarade herrn på obegriplig norska. Illamåendet skrattade mig i ansiktet och jag var rädd att spy på hela kassan. Jag sprang in på verkstaden, kanske finns där nån att ta över medan jag kan gå och få upp denna känsla. Men icke. Jag fick snällt stå kvar i butiken tills de två herrarna kollat klart. Efter de försvann stängde jag butiken, en halvtimme för tidigt. Jag ringde min far, bönade om skjuts hem vilket han ställde upp på. När pappa väl kom kändes det lite bättre och jag lyckades intala mig själv att detta kommer passera och imorgon kommer jag kunna inventera i vanlig ordning igen. 
Jag kröp ner, tillsammans med min älskling runt 19 i sängen och höll på att slumra in. Men utan att veta ordet av det stod jag inne på toaletten och inväntade det värsta jag vet. Jag skulle spy. Vilket min kropp såklart tyckte var en underbar idé och det tyckte den i några timmar.
Jag svor och grinade, jag kände mig som den ynkligaste personen i hela världen. Jag visste vad jag hade att vänta. 

Ungefär så såg min kväll ut. Nu mår jag mycket bättre. Jag kan äta och dricka som vanligt igen, jag kan nästan vara lite glad till och med. Imorgon ska jag lyckas ta en dusch, som jag längtat efter ett tag nu. Men det har varit i princip omöjligt när illamåendet för det mesta kommer tillbaka när jag reser mig. Jag fick till och med "tvinga" Flu och Sara gå ut med min hund. Tack ska ni ha! 

Jag vet att detta inlägg är väldigt långt och rätt trist. Men någonstans är jag tvungen att klaga och få ur mig saker och ting. Puss på er.


Grattis Emelie på din dag! Många tankar till dig just nu!
Postat i Allmänt | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Emsan

Du är fin du! <3

2010-12-22 (11:28:53) www http://emeliebard.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.