2010-12-09

Något att berätta för barnbarnen det.




Ungefär såhär var det. Jag ringer Anders och frågar om vi ska äta lunch. Efter mycket om, men och va? Kommer han och plockar upp mig för lite lunchande på PizzaHouse. Väl där inne ska vi köpa en varsin måltid samt en att ta med till våran chef. Jag slänger ur mig "din tur att bjuda idag va?" Men den rackarn totalvägrar. "Men jag bjöd ju igår" Hör jag mig själv gnälla. Men nej, han var inte ens nära att ta fram plånboken. Nej, jag fick betala hela kalaset IGEN.
Och så mina vänner, så gick det till då jag bjöd mina kollegor på lunch två dagar i rad.
Till historien hör att jag alltid är den som aldrig betalar. 




Nu vill jag att ni alla ska förstå att detta inlägg inte bör tas med en nypa salt.
Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.